Stockholm <3

17 april 2016 - Stockholm, Zweden

Ondertussen is het alweer een week geleden dat ik samen met mijn huisgenoot naar Stockholm ben geweest. Onze reis begon vrijdag avond vanaf de haven van Turku. Vanaf hier vertrokken we met een enorm cruise schip naar Stockholm. De overtocht zou ongeveer 12 uur duren. Om ons de eerste avond goed te vermaken op de boot zijn we heerlijk naar de Welness geweest. Hier hebben we onder andere in de jacuzzi gezeten waarbij je naar buiten kon kijken en het prachtige landschap van Finland nog even kon zien. Daarna snel naar onze erg kleine hut gegaan om te slapen (nog net genoeg plaats om te kunnen staan haha).

Om 7 uur s’ochtends waren we al in Stockholm. Eerst kochten we een metro kaart zodat we er zeker van waren dat we alles konden zien wat we die dag wilden zien! Eerst zijn we richting het gebouw van de rechtbank geweest. Helaas was deze dicht op zaterdag, maar van buiten zag het er ook al prachtig uit! Daarna zijn we langs het water richting het stadhuis gelopen. Wat was het prachtig om zo langs het water te lopen en aan de overkant de stad te zien liggen. Het stadhuis was een enorm gebouw. Daar kan ons kleine stadhuis echt niet tegen op.

Na een ontbijtje gingen we veder naar Drottingholm palace. Hier woont de Zweedse Koninklijke familie. Daarna zijn we door gegaan naar de Skanksen op het eiland Djurgarden. De Skanksen bestaan uit allerlei verschillende gebouwen vanuit heel Zweden. De Skanksen laten dan ook zien hoe het leven in Zweden is.

Daarna zijn we meer naar de binnenstad geweest. Hier hebben we de Koninklijke stallen gezien. Ook was er deze dag een soort “festival” waarbij allerlei “Viking” dingen werden verkocht.

Na een lunch break gingen we door naar een uitkijktoren. Vanaf hier had je echt een prachtig uitzicht over de hele stad. Met het prachtige weer dat we hadden kon je erg veel zien. Onder andere ook de Gamla stan. Dit is het oude gedeelte van de stad. Hier zijn we na de uitkijk toren dan ook naar toe gegaan. Hier hing een geweldige sfeer. Allerlei kleine straatjes met prachtige gebouwen. Tussen deze gebouwen stonden nog een paar kerken en het oude Koninklijk kasteel.

Omdat onze voeten na zo’n dag wel toe waren aan wat rust hebben we de rest van de middag nog wat gedronken in het Hard Rock café. Toen was het alweer tijd om terug te gaan naar ons Cruise schip. Hier hebben we nog lekker gegeten en zijn we maar vroeg naar bed gegaan. En om half 8 waren we weer terug in Turku. Allebei erg moe van de reis maar wat was het prachtig. Als je ooit tijd hebt raad ik je ook echt aan om hier eens naar toe te gaan!!

Nu nog anderhalve week hier in Turku. Op dit moment ben ik bezig om alles af te ronden. Nog een paar diensten op de verloskamers. Nog 4 bevalling te gaan tot de 40! Ik heb alle vertrouwen dat ik dit nog ga halen hier. Als het zover is zal ik jullie dit zeker laten weten.

Tot heeeeel snel nu!! xx

1. Gemma van der kroef:
    18 april 2016
    mooie foto's, is inderdaad een erg mooie stad. Nog even duimen voor je laatste 4 bevallingen. Komt vast goed.