Bezoek in Turku!

25 maart 2016

Ja, eindelijk kreeg ik dan bezoek hier :)

Van 17-3 t/m 21-3 kreeg ik bezoek van mijn tante en mijn mama! Voordat ze zouden komen had ik al heel veel gepland om in deze dagen te gaan doen (hier onder vertel ik zo meer)

Eerst zal ik kort vertellen over mijn nieuwe stage op de verloskamers. Het is hier echt GEWELDIG! Ik mag alles zelf doen en er komt hier alleen een gynaecoloog als er iets aan de hand is. De volledige verantwoordelijkheid ligt dus bij mij de verloskundige. Ik mag hier alles zelf bepalen en regelen. Als ik iets wil doen maken ze hier geen probleem van.Dat geeft mij natuurlijk een heerlijk gevoel en ik kan echt zelf de controle nemen over alles. De werkdruk is hier ook een stuk lager dan ik gewend ben. Je hebt hier echt tijd om iemand te begeleiden. Je hebt meestal als vroedvrouw maar 1 of 2 patiënten. Er zijn dan ook 8 vroedvrouwen per dienst aanwezig. Er heerst dus ook een rust op de afdeling. Ik voel mij hier heel erg op mijn plek en ik geniet van de verantwoordelijkheid die ik heb en de rust op de afdeling. Mijn stage verloopt ook super goed en ze zijn erg tevreden over mij! Ondertussen in de afgelopen twee weken 7 bevallingen kunnen doen, ik lig dus zeker goed op schema. :)

Maar om terug te komen op het bezoek van mijn moeder en tante. Het was echt super leuk om hier bezoek te krijgen. Zo kan er eindelijk iemand zien hoe je leeft voor 3 maanden en hoe het hier allemaal te werk gaan.

Op de eerste dag dat ze hier waren hebben we een auto gehuurd. Met deze auto zijn we de eilanden af gereden hier rond Turku. Turku ligt helemaal in het puntje van Finland (in het zuiden) en is dus omringd met allerlei kleine eilandjes. Het was erg leuk om op deze manier wat meer te zien van de natuur van Finland.

De tweede dag zijn we naar Helsinki geweest. Dit is vanaf Turku ongeveer 2 uur met de trein. De treinen zijn hier super luxe en het was dus ook een relaxte reis. Helsinki is echt een super mooie stad! En enorm groot ook. Vooral het Senaatsplein midden in Helsinki vond ik erg indrukwekkend. Hier staat de Domkerk van Helsinki. We hebben de stad verder doorgelopen en natuurlijk een beetje gewinkeld want we zijn nou eenmaal vrouwen haha!

De laatste dag dat ze hier waren hebben mijn tante en mama nog in Turku rond gelopen. Ik moest helaas slapen want ik zou met mijn nachten starten zaterdag avond. Maar voordat ze de volgende ochtend heel vroeg weer zouden vertrekken hebben we eerst nog gezellig samen gegeten.

Ik vond het echt super gezellig en het was leuk om eindelijk bezoek te krijgen en een paar dagen samen te genieten en dingen te ondernemen :)

(voor foto’s zie hier onder)

Het volgende wat op de planning staat is Lapland. Morgen vlieg ik daar naar toe. Ik zal hier 5 dagen zijn samen met Ramon. Ramon heb ik ondertussen ook al 8 weken niet gezien dus ik heb super veel zin om hem eindelijk weer te zien. En als ik terug kom dan is het nog maar 3,5 weken voordat ik alweer naar huis kom. Dan zal de tijd denk ik wel heel snel gaan!

Tot het volgende verslag!

1. Evert en Hennie.:
    25 maart 2016
    Weer een leuk verslag. Veel plezier in Lapland en uitkijken voor de beren en de wolven
  2. Marian van Doorn:
    25 maart 2016
    Geweldig leuk verhaal Femke en wat hebben wij genoten samen met jouw , het waren top dagen in Finland en veel plezier samen met Ramon in Lapland
  3. Regien:
    26 maart 2016
    ontzettend leuk gehad femke xx nu heel veel plezier met ramond in lapland
  4. Rob Bastings:
    26 maart 2016
    Fantastisch verhaal! Geniet van je stage(ervaring) en veel plezier in Lapland.